Hoe werkt het precies?

Met je abonnement kun je voor een vast bedrag van 35 euro per maand onbeperkt naar alle reguliere voorstellingen en concerten bij de deelnemende podia. Alleen verhuringen en aanbod waar het podium niet zelf de kaartverkoop voor doet zijn uitgezonderd.

Na het afsluiten van je abonnement ontvang je meteen een tijdelijke (digitale) Podiumpas zodat je direct al op avontuur kunt. Binnen een ruime week ligt je fysieke pas op de mat. 

Op onze website vind je alle podia waar je met je Podiumpas heen kunt. Je kunt vanaf 30 dagen voor aanvang van de voorstelling of het concert je kaart reserveren. Je kunt uiteraard alleen een kaart reserveren als er nog plaatsen beschikbaar zijn. Is een voorstelling of concert 30 dagen vooraf al uitverkocht, dan kun je er met Podiumpas helaas niet naar toe. Misschien zijn er nog kaarten op een andere datum of plaats beschikbaar. 

Je reserveert je kaart direct bij het podium. Via onze website kom je bij de (meeste) podia direct op een pagina terecht waar wordt uitgelegd hoe het bij hen werkt. In de meeste gevallen reserveer je  telefonisch, bij sommige kan dit al online.

Op de dag/avond van de voorstelling/het concert haal je je ticket op bij de kassa van het podium. Op vertoon van je Podiumpas kun je je gereserveerde ticket ophalen. Je Podiumpas wordt gescand en je krijgt je ticket. Het verschilt per podium hoe lang je van tevoren je ticket kunt ophalen. Check hiervoor de website van het podium.
 
 

Waarom moet ik in de meeste gevallen nog bellen om te reserveren?

We werken er heel hard aan om in de loop van het seizoen 24/25 bij veel podia over te kunnen schakelen naar online reserveren. Dat dat nog niet kan, komt doordat de kassasystemen van de podia niet kunnen koppelen met het Podiumpas-systeem waarmee we tot voor kort werkten. In de zomer van 2023 zijn we overgegaan naar een nieuwe infrastructuur, waar de kassaprogramma’s wel op kunnen aansluiten. Dit vraagt tijd en inspanning van veel partijen en is daarom niet direct overal geregeld. We hopen hier in de komende maanden grote stappen in te kunnen maken, want het is voor ons super belangrijk dat pashouders makkelijk en snel (en dus digitaal!) met hun pas op avontuur kunnen. We houden je vraag op de hoogte van de ontwikkelingen!