Veelgestelde vragen
Hieronder hebben we de meest gestelde vragen op een rij gezet. Mocht jouw vraag en antwoord er niet bij staan stuur dan een mail naar: info@podiumpas.nl
Veelgestelde vragen
Waarom wordt er per 1 februari 2025 een prijscap voor de te boeken tickets ingevoerd?
Podiumpas streeft ernaar om op basis van een gezond bedrijfsmodel het podiumkunstenaanbod toegankelijk te maken voor een breed publiek. Dat willen we doen door een vriendelijke prijs te hanteren voor het abonnement. Op die manier kunnen zoveel mogelijk mensen genieten van de voordelen van Podiumpas. Voor sommig aanbod wordt een hoge toegangsprijs gevraagd. Daarmee stijgt ook de vergoeding die Podiumpas moet uitkeren voor geboekte tickets. Deze hogere prijzen zetten druk op het abonnementsmodel. Daarom hanteren we een prijscap.
Wat wordt in jullie nieuwsbericht bedoeld met de reguliere prijs?
Podiumpas voert een prijscap in per 1 februari 2025. Vanaf die datum kan Podiumpas gebruikt worden voor het bestellen van tickets waarvan de reguliere prijs niet hoger is dan € 50 euro. Plaatsen die een hoger standaardtarief hebben (dus zonder kortingen zoals CJP en dergelijke) kun je niet met Podiumpas boeken. Concreet betekent dit dat voor sommige voorstellingen en concerten de duurdere rangen niet te boeken zijn. Wil je daar toch zitten dan kun je een regulier ticket boeken.
Als reguliere prijs hanteren wij de prijs zoals die op de website van een podium wordt gevommuniceerd bij een voorstelling of concert. Dat is dus exclusief de eventuele boekingskosten die je soms extra moet betalen aan het eind van je bestelling.
Waarom wordt de prijs van Podiumpas verhoogd naar € 38,50 per maand?
Sinds 2019 is de prijs van het abonnment niet aangepast. In de tussentijd zijn de kosten van voorstellingen en concerten gestegen. Dat zien we terug in de ticketprijzen die podia hanteren. Om de kwaliteit vanons aanbod te waarborgen voor publiek, podia en producenten zijn we daarom genoodzaakt om een prijsaanpassing te doen. Op deze manier blijft het mogelijk om met Podiumpas onbeperkt op avontuur te gaan en te genieten van het rijke en gevarieerde aanbod dat bij de aangesloten te zien is.
Mijn favoriete podium doet niet mee, watkan ik doen?
Podiumpas groeit geleidelijk. Steeds mee podia sluiten aan, maar nog niet allemaal. De deur staat natuurlijk open voor podia om aan te sluiten, zodat nog meer liefhebbers kunnen genieten van al het moois dat in de Nederlandse theaters en concertzalen te zien is. Wil je dat jouw favoriete podium ook gaat aansluiten? Laat het hen weten! Dat helpt om ze te enthousiasmeren.
Wat kost Podiumpas?
Podiumpas kost €35 per maand. Vanaf 1 februari 2025 wordt de prijs aangepast naar € 38,50 per maand.
Kan ik Podiumpas makkelijk opzeggen?
Ja, na vier maanden kun je Podiumpas maandelijks opzeggen. Stuur een mailtje naar klantenservice@podiumpas.nl als je je abonnement wilt beëindigen.
Je kunt je Podiumpas (nog) niet pauzeren.
Hoe betaal ik maandelijks?
Dit bedrag wordt automatisch van je rekening afgeschreven. Met de betaling van het eerste abonnementsgeld heb je ons daarvoor toestemming gegeven.
Hoe kom ik aan facturen voor mijn Podiumpas abonnement?
Wil je iedere maand een factuur ontvangen voor jouw Podiumpas abonnement? Stuur dan een bericht aan klantenservice@podiumpas.nl met dit verzoek. De medewerkers kunnen deze optie dan activeren in jouw account.
Hoe weet ik wanneer meer podia zich hebben aangesloten?
Op de Podiumpas website zullen we de lijst met deelnemende podia updaten zodra er nieuwe podia aangesloten zijn. Ook zullen we regelmatige updates versturen via onze nieuwsbrief. Heb je je nog niet ingeschreven voor de nieuwsbrief? Dan kan dat hier.
Hoe vaak mag ik naar een voorstelling gaan?
Zo vaak als je wilt en er plaats is!
Kan ik Podiumpas cadeau doen?
Dat kan zeker! Een eigen Podiumpas is oneindig avontuur. Maar er eentje cadeau doen is misschien nóg wel leuker. Dan ga je samen oneindig op Podiumpas-avontuur en geef je een boel onvergetelijke voorstellingen en daarmee ervaringen. En dat is toch waar het om draait in het leven? Gan naar onze cadeauwinkel op Cadeaupas - Podiumpas
Kan iemand anders mijn pas ook gebruiken?
Nee, Podiumpas is persoonlijk en niet overdraagbaar.
Kan ik mijn Podiumpas tijdelijk stopzetten?
Nee, je kunt je Podiumpas niet tijdelijk stopzetten. Als je de pas opzegt en je bedenkt, kun je opnieuw een abonnement afsluiten.
Wanneer kan ik mijn ticket afhalen?
Je kunt jouw ticket afhalen op de middag/avond van de voorstelling bij het podium dat je gaat bezoeken. Vanaf wanneer en tot hoe laat je het ticket kunt afhalen verschilt per podium. Vraag bij je reservering wat de voorwaarden zijn.
Welke podia zijn aangesloten?
Op de pagina waar-te-besteden vind je de podia waar je Podiumpas kunt gebruiken.
Kan ik al online tickets bestellen met Podiumpas?
Op dit moment werken we er hard aan om het online bestellen mogelijk te maken. Dat vergt tijd en investeringen. Het uitrollen van deze mogelijkheid zal gefaseerd gebeuren en niet meteen bij alle aangesloten podia mogelijk zijn. We houden je op de hoogte van de ontwikkelingen. Nog even geduld, maar weet: het komt eraan! We verwachten in de komende maanden de eerste integraties te kunnen voltooien zodat er bij de eerste podia online gereserveerd kan worden.
Waarom kan ik niet met mijn Podiumpas naar de musicals Saturday Night Fever en Sister Act?
Het product is nog in ontwikkeling, waardoor heel soms voorstellingen, zoals Saturday Night Fever en Sister Act, helaas niet beschikbaar zijn met Podiumpas. We werken samen met de podia en de producenten hard aan een duurzame oplossing, maar dit kost tijd. Bedankt voor je begrip en onze excuses voor het ongemak.
Ik heb een Podiumpas aangeschaft, kan ik mijn reeds gekochte kaarten voor het lopende seizoen daarna omwisselen?
Wat goed dat je al tickets hebt besteld voor voorstellingen en concerten later dit seizoen! Maak vooral gebruik van die tickets. Deze tickets ruilen voor een podiumpasticket is niet mogelijk.
Verhinderd? Lukt het je toch niet om naar je voorstelling te gaan? Meld je even af!
Heb je een plaats gereserveerd en kun je toch niet komen? Laat het even weten bij het podium, dan kan jouw plaats aan een andere liefhebber verkocht worden.
Hé! Ik wil kaarten bestellen met mijn pas voor een voorstelling of concert met mijn pas. Maar nu blijkt die te zijn uitgesloten. Hoe zit dat?
De voorwaarden van Podiumpas vermelden dat je met jouw pas alle voorstellingen en concerten bij de aangesloten podia kunt bezoeken, met uitzondering van verhuringen en aanbod waar het podium niet zelf de kaartverkoop voor doet. Je kunt vanaf 30 dagen vóór de voorstelling of het concert een reservering maken bij de podia. Natuurlijk kun je niet meer reserveren voor voorstellingen die dan al zijn uitverkocht. Het afgelopen seizoen 23/24 konden pashouders kiezen uit meer dan 12.000 uitvoeringen van ruim 3.000 verschillende titels. Het product is nog steeds in ontwikkeling, daardoor kan het heel soms gebeuren dat een bepaalde voorstelling of concert niet te bezoeken is met Podiumpas terwijl je dat wel (terecht) zou verwachten. Achter de schermen werken we er hard aan om deze laatste plooien glad te strijken. Dat kost tijd en vergt geduld waarvoor je jouw begrip vragen.