Hoe werkt het?

De Podiumpas is geldig vanaf 1 februari 2019 in de volgende theaters:

Internationaal Theater Amsterdam, Stadsschouwburg Utrecht, Frascati, Theater Bellevue, Het Nationale Theater (alle locaties), Podium Mozaïek, Theater de Meervaart, Theater de Krakeling,  Vlaams Cultuurhuis de Brakke GrondParkstad Limburg TheatersTheater a/h VrijthofZwolse Theaters, Deventer SchouwburgWilmink Theater, Schouwburg Hengelo,  Theaters TilburgDe Nieuwe Vorst, Parktheater Eindhoven, Paradox

 

We hebben jouw email adres ontvangen van een vriend/vriendin die jou heeft opgegeven om ook mee te doen met de pilot van de Podiumpas. De eerste genodigden zijn op 31 januari uitgenodigd. 

Na aanmelding ontvang je een tijdelijke pas waarmee je al voorstellingen en concerten kunt bezoeken bij de 21 aangesloten Podia. Rond 8 december ontvang je dan je echte pas thuis.

Bestel je later dan 1 februari 2019? Je betaalt dan de abonnementskosten naar rato. Voor de maand februari hoef je dan ook niet het volle pond te betalen. Hoeveel? Dat hangt af van de dag waarop je jezelf hebt aangemeld.

Bij het aanmelden voor de Podiumpas betaal je eenmalig € 5,00 voor de aanmaak van jouw Podiumpas. Je betaalt online door middel van iDeal. iDeal ondersteunt betaling via ASN, ABN Amro, Friesland Bank, Regiobank, SNS, Rabobank, ING, Van Lanschot en Triodos. 

Bij aamleding eind januari vragen we u ook het abonnementsgeld van de maand maart te voldoen. U betaalt dan bij aanmelding dus €35. De eerste incasso zal dan in de maand maart plaatsvinden.

M.i.v. de eerste abonnementsmaand verloopt betaling door middel van automatische incasso. Als de betaling niet van je rekening afgeschreven kan worden, ontvang je een herinnering met instructies om de betaling alsnog te voldoen. Als we alsnog geen betaling ontvangen, wordt de pas automatisch gedeactiveerd. Zodra de betaling door ons is ontvangen activeren we je pas doorgaans binnen drie werkdagen opnieuw. 

Nee, de Podiumpas is geldig vanaf de 1e van de maand volgend op de maand van aanmelding. Bijvoorbeeld: bij aanmelding op 13 januari 2019, kun je vanaf 1 februari 2019 gebruik maken van jouw Podiumpas. Vanaf die dag kun je ook telefonisch reserveren voor voorstellingen.

We streven er naar om de passen zo snel als mogelijk op te sturen. Wanneer u zich aanmeld op 1 februari of nog later ontvangt u een tijdelijke pas per mail. Daarmee kunt u eventueel al voorstellingen bezoeken. De tijdelijke pas is geldig tot het moment dat uw Podiumpas thuis is ontvangen.

Wanneer u zich heeft aangemeld en de pas nog niet thuis heeft ontvangen kunt vanaf 1 februari natuurlijk wel al reserveren voor voorstellingen van uw keuze.Reserveren kan voor voorstellingen vanaf 30 dagen voor aanvang voorstelling. 

Met de Podiumpas krijg je onbeperkt toegang tot álle reguliere voorstellingen van de participerende theaters.

De verkoop van vrije plaatsen gaat op basis van best beschikbare plaats. Dus als je belt en er zijn bijvoorbeeld nog eerste rang plaatsen beschikbaar (in geval van rangen) dan kun je zo'n plaats boeken.

We willen een pas ontwikkelen die zo min mogelijk beperkingen heeft en zo breed mogelijk te gebruiken is. We hebben nu slechts een echte beperking, namelijk de pas is vanaf 30 dagen voor aanvang van de voorstelling te gebruiken. Dit is nodig om zoveel mogelijk podia, maar vooral ook gezelschappen en vrije producenten enthousiast te krijgen voor de pas. Wij willen hun voorstellingen niet uitsluiten en bijvoorbeeld in het genre cabaret is menig voorstelling een half jaar op voorhand uitverkocht. Als de zaal volledig met podiumpashouders gevuld zou zijn, dus met de kortingsprijs van de pas verrekend moet worden, is deze pas voor € 30 niet haalbaar of wel niet betaalbaar. Ook verwachten wij een  kleinere kans op no-show bij deze 30 dagen beperking.

De uitrol in de regio wordt gefaseerd uitgevoerd. Wanneer alle testgroepen zijn uitgenodigd en de uitrol is afgesloten volgt daarna de mail naar de "genodigden". Dit is de groep waarvan het email-adres is opgegeven door een pashouder tijdens het bestelproces. Voor deze groep hebben we ook een  aantal passen beschikbaar. Omdat de uitrol enige tijd in beslag neemt kan het even duren voor de mail wordt uitgestuurd.

Op 1 februari 2019 starten we met de tweede fase van de pilot met de Podiumpas in drie regio's. Dat is midden in het lopende seizoen. We zijn blij dat je al kaarten hebt gekocht voor voorstellingen die nog moeten komen. Met de Podiumpas proberen we de liefhebbers te verleiden om vaker en avontuurlijker voorstellingen en/of concerten te bezoeken. Of om eens naar Podia te gaan waar men nog niet eerder is geweest.  Dus laat het feit dat je al kaarten hebt gekocht vooral geen belemmering vormen om niet aan de pilot mee te doen. Het aantal passen dat we in de testfase uitzetten is zeer beperkt dus wanneer het lukt je aan te melden behoor je tot een selecte groep pioniers.

Voor de goede orde melden we nog dat reeds gekochte kaarten niet kunnen worden omgewisseld voor Podiumpaskaarten.

Als je kaarten hebt gereserveerd kun je die afhalen op de avond van de voorstelling. Eerder afhalen is helaas niet mogelijk. Vanaf welk tijdstip je de kaarten kunt afhalen en tot hoe laat verschilt per theater. De afhaalregels worden je telefonisch uitgelegd wanneer je de reservering maakt.

Met de Podiumpas ben je verplicht voor iedere voorstelling die je wilt bezoeken een ticket bij de kassa op te halen. Ieder bezoek aan een theaterzaal moet geregistreerd worden, onder meer voor de veiligheid in geval van calamiteiten.

Wat fijn dat u twee passen wilt bestellen. De Podiumpas is een persoonsgebonden product. Elke pashouder wordt individueel aangemeld op een eigen account met emailadres. De uitnodigingen worden ook individueel verstuurd. Op een uitnodiging kan men 1 pas aanvragen. Tijdens het aanmeldproces wordt u de gelegenheid geboden een tweede persoon op te geven voor de testfase. Daar geeft u dan het emailadres van deze persoon op.

Wanneer alle testgroepen vol zijn wordt vervolgens de groep mensen die zijn opgegeven voor een uitnodiging gemaild en wordt hen ook de gelegenheid geboden zich aan te melden (beperkte capaciteit)

Gebruikt u samen een emailadres dan kan dit problemen opleveren. Neem in dat geval even contact op met de klantenservice via klantenservice@podiumpas.nl

Helaas is de Podiumpas is nog niet voor iedereen verkrijgbaar. Momenteel zijn we een besloten proef aan het draaien. Er is een selectie van theaterbezoekers uitgenodigd om deel te nemen aan een onderzoek naar het effect van het gebruik van de Podiumpas in de praktijk. We willen heel graag dat mensen vaker naar theater gaan en ook avontuurlijker voorstellingen uitkiezen. Op basis van de uitkomsten van dit onderzoek besluiten we of we de pas definitief landelijk gaan uitrollen. Wanneer dit gebeurt zal dit niet onopgemerkt voorbijgaan en zullen we het ook vanzelfsprekend melden op deze website.

Ja dat kan. Vanaf 30 dagen voor de voorstelling kun je een kaartje reserveren voor een voorstelling via de reserveerlijn van het theater waar de voorstelling speelt. Ieder theater heeft zijn eigen regels omtrent het afhalen van de kaarten, dat wordt uitgelegd aan de telefoon.

Om het reserveren van kaarten voor pashouders ook in de toekomst mogelijk te blijven maken vragen we je wel om wanneer je niet komt dit tijdig te melden aan het theater. Jouw plaats komt dan weer beschikbaar voor iemand anders.

Helaas, de Podiumpas is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar aan anderen. Het is daarom niet toegestaan de pas aan anderen uit te lenen.

Ja, je kunt zo vaak als je wilt naar dezelfde voorstelling.

Ja, de Podiumpas is elke dag geldig. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen weekend- of weekvoorstellingen. Ook tijdens feestdagen en vakanties geeft de pas toegang tot alle voorstellingen.

De Podiumpas is een persoonsgebonden pas. Het is dan ook de bedoeling dat de foto op de pas een goede afspiegeling vormt van de pashouder. Heb je geen pasfoto bij de hand? Dat is geen probleem. Het mag bijvoorbeeld ook een vakantiefoto zijn. Als de foto maar duidelijk is, je gezicht er in zijn geheel en goed herkenbaar opstaat en je geen zonnebril of hoofddeksel draagt. Daarnaast moet de foto minimaal 640 pixels breed zijn. Ondersteunde bestandsformaten zijn .jpg, .png, en .gif.

Een abonnement kan worden opgezegd, rekening houdend met de minimale abonnementsperiode van vier volledige betaalde kalendermaanden. De opzegtermijn is minimaal één volledige kalendermaand, waarbij geldt dat het abonnement afloopt op de laatste dag van de volgende kalendermaand. Voorbeeld: een pashouder zegt zijn pas op 19 maart op, dan zal de pas geldig zijn t/m 30 april.

Je kunt je pas opzeggen door een bericht te sturen naar klantenservice@podiumpas.nl o.v.v. opzeggen. 

Nee, in het testseizoen is het nog niet mogelijk jouw abonnement tijdelijk stop te zetten. 

 

Helaas is de Podiumpas is nog niet voor iedereen verkrijgbaar. Op dit moment zijn we een besloten proef aan het draaien. Er is een selectie van theaterbezoekers uitgenodigd om deel te nemen aan een onderzoek naar het effect van het gebruik van de Podiumpas in de praktijk. We willen heel graag dat mensen vaker naar theater gaan en ook avontuurlijker voorstellingen uitkiezen. Op basis van de uitkomsten van dit onderzoek besluiten we of we de pas definitief landelijk gaan uitrollen. Wil je er dan als eerste bij zijn? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief onderaan deze pagina!

Je kunt een nieuwe pas aanvragen via  Mijn Podiumpas. Hoe je een Mijn Podiumpas-account aanmaakt en je Podiumpas koppelt lees je hier.

Log daarna in bij je account en ga vervolgens naar het tabblad 'Podiumpas' en klik op de knop 'beheer je abonnement'. Je ziet bij je pasinformatie rechts een knopje 'Pas kwijt'. Je ontvangt direct weer een Tijdelijke Podiumpas, waarmee je weer vooruit kan. Conform de algemene voorwaarden zijn aan het maken en opsturen van een vervangende pas eenmalige kosten van €10,- verbonden. Dit bedrag betaal je met iDEAL. 

Tijdens de pilot kan dit helaas nog niet omdat het project zich nog in de onderzoeksfase bevindt. Wanneer we de podiumpas landelijk gaan uitrollen gaan we dit waarschijnlijk wel aanbieden. Heb nog even geduld dus!

Je kunt je inschrijven voor de nieuwsbrief over de Podiumpas. We houden je dan op de hoogte van de ontwikkelingen. Wanneer de pilot een succes is ontvang je bericht wanneer en hoe je in de toekomst een Podiumpas kunt aanschaffen. Bij het inschrijven voor de nieuwsbrief stellen we je een aantal vragen die ons helpen het potentieel van de Podiumpas in kaart te brengen.

Inschrijven voor de nieuwsbrief kan onderaan deze pagina.

Onze klantenservice is per mail te bereiken via klantenservice@podiumpas.nl.

Je hebt onbeperkt toegang tot alle reguliere voorstellingen in de deelnemende theaters die via de normale verkoopkanalen van de podia worden verkocht. Dit is inclusief bijvoorbeeld festivals of internationale producties. Uitgesloten zijn verhuringen en besloten events..Het kan zijn dat een voorstelling 30 dagen tevoren is volgeboekt. Dan kun je een andere voorstelling op die avond of een andere speeldatum kiezen waar nog wel plaats beschikbaar is.

De Podiumpas is in principe geldig bij festivals waarvoor via het kaartverkoop systeem van de acceptant kaarten worden verkocht.

Deze pagina zullen we regelmatig updaten met nieuwe informatie.

Uw Podiumpas is te gebruiken bij de reguliere programmering van het te bezoeken theater. Niet inbegrepen zijn: inleidingen, workshops en rondleidingen.

Bij enkele festivals is de Podiumpas ook niet te gebruiken omdat het theater daarvoor niet zelf de kaartverkoop faciliteert. Vraagt u dit na bij het theater van uw keuze.

 

 

Wil je op de hoogte gehouden worden?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief/wachtlijst.

Algemene voorwaarden